Het intelligente ontwerp van de Citroën Cactus
Met de Citroën Cactus conceptcar bekommert het merk zich om het welzijn van zijn passagiers. Zo laat het zwevend panoramisch dak warmte, noch zonnestralen door, maar laat het wel het interieur in licht baden. Onder invloed van de huidige trends uit de meubelwereld ziende zetels er eerder als sofa’s uit. Zo werden ruimte en comfort geoptimaliseerd. Op het vlak van ergonomie is less duidelijk more. Dat bewijst de afwezigheid van de versnellingspook, die vervangen werd door drukknoppen. Ook voor de connectiviteit werd gezorgd met de Citroën Multicity Connect, toegankelijk via een touchscreen van 8 inch.
Aan de buitenkant van de Citroën Cactus zien we een personaliseerbare bekleding uit composiet op de flanken en bumpers. Het gaat om zogenaamde 'Airbumps' die bestaan uit luchtcapsules die schokken opvangen en bestand zijn tegen kleine krassen.
Uiterst licht
De Citroën Cactus is 4,21 meter lang en dus zeer compact. Zijn glad oppervlak zonder versieringen houdt het gewicht laag. En ook al zou dat het geval niet zijn, dan zou de Hybrid Air motor er nog voor zorgen dat het verbruik erg laag ligt, namelijk 3l/100 km. Deze technologie combineert de nieuwe benzinemotor Pure Tech met een systeem met perslucht.
Volgens onze bronnen zou deze Citroën Cactus vanaf volgend jaar op onze wegen kunnen rijden. Hij zal het logo C4 Cactus dragen.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be