Wie in dit deel van de wereld Integra zegt, denkt aan een hoogtoerige, vaak witte coupé met rode Recaro-zetels. Vooral de DC2-generatie spreekt nog steeds tot de verbeelding en blijft maar in prijs stijgen.
Ook al wisten we dat het model “2022” niet naar onze contreien zou afzakken omwille van de strenge uitstootnormen (de reden waarom ook de nieuwe Nissan Z en Subaru BRZ de oversteek niet zullen maken), waren we toch heel benieuwd toen Honda, sorry Acura, enkele maanden geleden een teaserbeeld van de nieuwe Integra loste. We kropen dan ook meteen in onze pen, onder andere om enkele van de in onze ogen belangrijkste Type R-modellen op te lijsten.
Slecht nieuws
Eerst en vooral oogt de kersverse Integra eerder braaf en zelfs een beetje lomp. Het design is een allegaartje van verschillende stijlen geworden, alsof een Honda Accord, een Opel Astra, een Hyundai Genesis Coupé en een BMW 3 Reeks GT samen een kindje ter wereld hebben gebracht. Bovendien is het een vijfdeurs. Akkoord, de Integra bestond vroeger ook als berline, maar toch.
Als we het over de motor moeten hebben, zijn we ook niet bepaald opgewekt. Een VTEC-systeem dat snelle Honda’s zo speciaal maakt, tekent weliswaar present (net als een turbo trouwens) maar de cilinderinhoud blijft beperkt tot een magere 1,5 liter. Als we bovendien Top Gear NL moeten geloven, wordt er niet boven de 8.000 toeren per minuut gedraaid. De kans zou bovendien klein zijn dat er effectief een nieuwe Integra Type R uit de bus zal komen.
Advertentie – lees hieronder verder
Dus…
Deze auto zorgt voor hetzelfde wrange gevoel dat bijvoorbeeld de Ford Mustang Mach-E opwekt. En we kennen nog wel een aantal voorbeelden van modellen die het verleden misbruiken. Kijk hier maar.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be