De Ferrari “Dodici Cilindri” heeft een adembenemende moderne styling, met een zwarte voorspoiler die doet denken aan de 365 Daytona uit de jaren 60. Net als de oude GT’s met V12-motor van het merk, heeft hij een ellenlange motorkap, een korte cockpit en een “fastback” achterkant die een deltavleugel vormt. Geen spoilers, maar wel dubbele actieve flaps boven de achterlichten, die automatisch bewegen vanaf 60 km/u en de aerodynamica optimaliseren, terwijl ze ook als luchtrem kunnen dienen.
Grote V12
Elektrificatie is achterwege gelaten en de 6,5-liter V12, afgeleid van die van de 812 Competizione, is nog steeds atmosferisch. Hij levert 830 pk en 678 Nm, en is gekoppeld aan een nieuwe 8-traps transmissie met dubbele koppeling, die 30% snellere schakeltijden belooft dan de transmissie van de 812. De sprint van 0 naar 100 km/u duurt 2,9 seconden en de topsnelheid ligt boven de 340 km/u.
Advertentie – lees hieronder verder
Vierwielsturing
De 12Cilindri profiteert van het 4 Wheels Independant Steering-systeem, waarbij de 4 wielen een onafhankelijke stuurhoek hebben. De voor- en achterwielen zijn onafhankelijk van elkaar, en de achterwielen kunnen in een verschillende hoek naar links en rechts worden ingesteld om de stabiliteit van de auto in bochten en bij hoge snelheden te verbeteren! Een ander origineel kenmerk van de nieuwe Ferrari is het dashboard, ontworpen als een dubbele cockpit. Het model is verkrijgbaar bij de lancering als coupé en Spider (uitgerust met een inklapbaar dak), voor respectievelijk € 395.000 en € 435.000.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be