De nieuwe Ford Fiesta is zoals je ziet niet helemaal nieuw. De juiste term die we hier moeten gebruiken, is ‘facelift‘. Hij wordt gekenmerkt door een grotere grille, herontworpen koplampen en zwarte randen achteraan om zijn look wat meer verfijnd te maken. De LED-achterlichten worden aangevuld met wat een Premium Black-buitenafwerking wordt genoemd.
De verschillen tussen de aangeboden versies in het Fiesta-gamma zouden groter moeten zijn. Zo profiteren de Connected-, Titanium-, ST-Line- en Active-modellen van unieke stijlelementen en krijgen de klanten een uitgebreide keuze uit een reeks exterieurkleuren, wieluitvoeringen en interieurafwerkingen.
Het aanbod omvat ook nieuwe Vignale-pakketten die kunnen worden gekozen op de Fiesta’s Titanium, ST-Line en Active, met meer luxe als gevolg.
Technologischer
Binnenin tekent een 8″ centraal display present dat toegang geeft tot de functies van het infotainmentsysteem. Het instrumentarium blijft niet achter met de verschijning van een 12,3″ TFT-scherm.
Advertentie – lees hieronder verder
Deze facelift houdt de deur ook open voor enkele nieuwe technologieën. Denk aan LED-koplampen, Wrong Way Alert 1, adaptieve cruise control, verkeersbordherkenning en parkeerhulp.
48V hybride
Eveneens nieuw is dat de 1.0 Ecoboost-motor 48V hybridisatie krijgt in zijn 125 en 155 pk versies, die zijn uitgerust met een riemaangedreven geïntegreerde starter/generator (BISG) in plaats van de standaard dynamo, waardoor energie die normaal tijdens het vertragen verloren gaat, kan worden teruggewonnen en opgeslagen om de 48-volt lithium-ion batterij op te laden.
Volgens Ford stoot de Fiesta 2022 ongeveer 5% minder CO2 uit en loopt die vermindering op tot zo’n 10% in stadsverkeer. De overige motoren blijven ongewijzigd, hoewel het koppel van de Fiesta ST met 10% is toegenomen tot 320 Nm.
De eerste leveringen van de nieuwe Fiesta gaan in 2022 van start.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be