“De naam mag wijdverspreider”, verklapte Europees hoofddesigner Murat Gueler aan Autocar. Het immense succes van de moderne Mustang in Europa heeft Ford duidelijk tot nadenken gezet en het beroemde embleem zou in de nabije toekomst weleens op meer dan alleen de huidige coupé/cabrio op benzine en de nieuwbakken elektrische cross-over kunnen prijken. Hij wil dit niet bevestigen, al is bekend dat de Mustang Mach-E de eerste vrucht vormt van een fors investeringsplan van Ford (11,5 miljard dollar!) om in de komende jaren verschillende elektrische modellen te produceren. Let er ook op dat er nergens een Ford-logo te bespeuren valt… Een manier om de V8 langzaam maar zeker uit het aanbod duwen?
Over de Mustang Mach-E
Heiligschennis voor de ene, een slimme zet voor de andere. Zeker is alvast dat Ford sowieso reclame krijgt voor deze pony-op-stroom die meer lagen van de bevolking warm moet maken voor het “merk” Mustang. De Mach-E zal verkrijgbaar zijn (ook in Europa, voor alle duidelijkheid) met achter- of vierwielaandrijving (75,7 kwh en 98,9 kwh) en geraakt volgens de constructeur max. 600 km ver zonder bij te laden. Aan vermogen en koppel ontbreekt het hem niet, met respectievelijk 465 pk en 830 Nm in de aanslag. Da’s voldoende om in 5 seconden (met AWD) aan 100 km/u te zitten.
En de prijs?
Europese prijzen van de Mustang Mach-E zijn nog niet bekend. Ford Europa wil “minder dan 50.000 euro”. Wij ook.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be