Maxus eTerron 9: geen concurrentie

Het Chinese merk Maxus onthult de eTerron 9, een elektrische pick-up die veel argumenten heeft om een succes te worden bij klanten die een gebruiks- of vrijetijdsvoertuig zoeken.

Gepubliceerd op 19 september 2024
Leestijd : 2 min

Deel

Maxus eTerron 9: geen concurrentie

De Maxus eTerron 9 heeft in Europa eigenlijk nog geen concurrentie. Het is de tweede elektrische pick-up van de Chinese constructeur, een dochterbedrijf van de SAIC-groep. De eerste elektrische pick-up, de T90 EV, wordt maar op twee wielen aangedreven, maar deze nieuwe eTerron 9 heeft vierwielaandrijving door zijn twee elektromotoren. Die ontwikkelen samen 442 pk en worden gevoed door een LFP-batterij met 102 kWh. De Tetris-achtige constructiemethode met negen cellen die horizontaal en verticaal geplaatst zijn, beperkt de batterijgrootte. Snelladen van 20 naar 80% duurt ongeveer 40 minuten met een maximaal vermogen van 115 kW. Het officiële rijbereik is keurig: 430 km volgens WLTP.

MAXUS-eTERRON-9_009_Offroad-Rear

V2L

De pick-up heeft zes verschillende rijmodi voor diverse rijomstandigheden. Je kunt ook een eigen modus personaliseren door parameters zoals stuurgedrag, motorvermogen en stabiliteitscontrole aan te passen, net als de energierecuperatie en de hoogte van de standaard gemonteerde luchtvering. De Vehicle to Load-functie (V2L) is ook standaard, waardoor elektrische toestellen stroom krijgen via stopcontacten in de voorste kofferbak of de laadbak.

MAXUS-eTERRON-9_010_Offroad-Frunk

Advertentie – lees hieronder verder

Verfijnd interieur

De Maxus eTerron 9 is 5,50 m lang en kan een laadvermogen van 620 kg aan. Het maximale trekgewicht is 3.500 kg. Naast zijn moderne, robuuste lijnen heeft hij een verfijnd interieur met een groot digitaal paneel met twee schermen, massagezetels voorin en een twintigtal opbergvakken verspreid over het hele interieur. Als er je langere voorwerpen wilt vervoeren, kan de achterwand van de bestuurderscabine met één druk op de knop verlaagd worden. Hierdoor ontstaat een laadruimte van 2,40 m lang. In het interieur kun je ook 1,70 m slaapruimte vrijmaken door de rugleuningen van de voorzetels neer te klappen. De Maxus heeft bovendien een grote frunk met een inhoud van 236 liter.

MAXUS-eTERRON-9_012_Cockpit

Luchtvering

De multi-link luchtvering achteraan verandert het niveau van de auto naargelang de snelheid en vermindert rol- en knikbewegingen van de auto. De hoogte van de auto kan ook aangepast worden. In de Easy Load-modus kun je het laadvlak 60 mm verlagen, wat het in- en uitladen vergemakkelijkt. De eTerron 9 komt eind dit jaar naar België. De prijs is nog niet bekend.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Door Maxime Hérion Journalist

Deel

Gocar marketplace
47.064 nieuwe en tweedehands voertuigen bij jou in de buurt!
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Autosalon
Autosalon van Parijs 2024: Citroën C4 neemt afscheid van diesel en handbak

Op de vorige editie van het Autosalon van Parijs blonk Citroën nog uit in afwezigheid, deze keer zet het merk een zowat volledig vernieuwde line-up in de schijnwerpers. Kon niet op het appel ontbreken: een facelift van de C4 en zijn X-broertje. En je zal de nieuwe niet gauw verwisselen met de oude.

16 oktober 2024 2 min
Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.