De MG 4 is dus 100% elektrisch en stoelt op het nieuwe MSP (Modulable Scapable Platform). Het gaat om een 4,28 m lange auto die relatief ruim belooft te worden en die in het laatste kwartaal van dit jaar op de markt komt. Om het grote plaatsaanbod te garanderen, tekent een zeer platte batterij met een capaciteit van 51 of 64 kWh present, goed voor een autonomie van respectievelijk 350 of 450 km. SAIC, eigenaar van de fabrikant, kondigt een ideale 50/50-gewichtsverdeling aan, wat natuurlijk het rijgedrag in de positieve zin moet beïnvloeden.
Twee versies
De ‘grote batterij’-versie pakt uit met een 204 pk sterke motor, terwijl de instapper 170 pk zal ontwikkelen. MG plant ook een vierwielaangdreven variant. Wat de prestaties betreft, spurt de MG 4 in minstens 8 seconden van 0 naar 100 km/u en is zijn topsnelheid begrensd op 160 km/u.
Zijn modulaire platform zal worden gedeeld met andere toekomstige modellen van verschillende grootte. De accutechnologie, die ‘One Pack’ wordt genoemd, is licht en bijzonder compact, met een minimumhoogte van 110 mm.
Volgens MG is het MSP-platform “klaar voor toekomstige technologieën”. Zo kan de spanning naar verluidt worden verhoogd van 400 tot 800 V om sneller te kunnen opladen en is de batterij ontworpen voor BaaS (Battery as a Service), wat wil zeggen dat de auto andere toestellen van stroom kan voorzien. Updates vanop afstand zullen ook beschikbaar zijn, net als aanpassingen voor autonoom rijden.
Advertentie – lees hieronder verder
Het merk beweert dat dit nieuwe model al ruim 120.000 km op Europese wegen heeft gereden “om zijn ontwikkeling te perfectioneren”. Dit gebeurde weliswaar met een gecamoufleerd koetswerk.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be