‘Veranderen om te veranderen’, daar doet Polestar niet aan mee. “De traditionele auto-industrie heeft de neiging om uitgebreide facelifts door te voeren tijdens de levenscyclus van een auto om de zaken fris te houden, nieuwe uitrusting te introduceren enzovoort. Meestal wordt het originele ontwerp verpest en worden dingen veranderd simpelweg om iets te veranderen. Niet zo bij Polestar. Sterker nog, we gebruiken het f-woord niet eens”, aldus Brent Ellis, hoofd van de productcommunicatie bij Polestar.
SmartZone
Met over-the-air software-updates evolueren de modellen van Polestar voortdurend. Maar de vernieuwing die de elektrische vijfdeurs Polestar 2 nu ondergaat, is veel grondiger dan je zou vermoeden. Visueel herken je hem aan de SmartZone in de neus, een paneel dat net als in de Polestar 3 veiligheidsapparatuur groepeert (camera en radar). In het Performance Pack kregen de 20-duims gesmede lichtmetalen velgen een nieuw ontwerp.
Tot 635 km
Veel ingrijpender is de switch van voor- naar achterwielaandrijving in de versies met enkele elektromotor. Volgens Polestar levert dat meer wendbaarheid en rijplezier op. Verbeterde lithium-ionbatterijen hebben een positief effect op de batterijcapaciteit en de oplaadtijden. Tegelijk nemen het vermogen en het rijbereik toe. De variant met twee elektromotoren, vierwielaandrijving en groot rijbereik haalt nu 592 km (105 km winst). Met één elektromotor bedraagt het standaardrijbereik 518 km (40 km meer) en haalt de versie met groter rijbereik 635 km (84 km meer dan vroeger). Volgens Polestar zorgt de nieuwe celchemie van de batterij voor een 1,1 ton lagere koolstofvoetafdruk.
Advertentie – lees hieronder verder
De eerste leveringen van de Polestar 2 ‘modeljaar 2024’ zijn gepland in het derde kwartaal van 2023. De prijzen starten bij 49.990 euro voor de versie met achterwielaandrijving, één elektromotor en standaardrijbereik (met voortaan 272 pk in plaats van 231 pk).
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be