De nieuwe 911 Sport Classic is geïnspireerd op de 911 2.7 RS van weleer, een van de meest begeerde 911-modellen die er bestaan. Het opvallendste uiterlijke kenmerk daarvan is de ‘eendenstaart’, wat de Sport Classic dus ook adopteert.
Klanten kunnen laatstgenoemde bestellen in de kleur ‘Sport Grey Metallic’, terwijl de binnenkant toch iets traditioneler is dankzij de Pepita-bekleding (pied-de-poule) in combinatie met zwart of cognackleurig leder. De centrale console bevat houtfineer en er werd zelfs aan een typisch analoog klokje en wielen van Fuchs gedacht (20″ voor- en 21″ achteraan).
Meer vermogen
Achter de zetels van de 911 Sport Classic ligt een 3,7-liter twinturbo zescilinder boxermotor die 550 pk produceert. De moeite, al geldt dat vooral ook voor de versnellingsbak die porschisten zeker zal plezieren. Het gaat namelijk om een handgeschakelde zevenbak.
Dit is voor alle duidelijkheid een achterwielaandrijver, wat de link met vroeger nog wat groter maakt. Daartegenover staat dat deze Duitse auto kan profiteren van een modern sportonderstel (-10 mm) en PASM (Porsche Active Suspension Management) om zo efficiënt mogelijk te zijn. Ook het noteren waard is zijn dak van CFRP (met carbon versterkt plastic) om enerzijds het gewicht te drukken en anderzijds om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden.
Advertentie – lees hieronder verder
Niet voor iedereen
Het gaat om een gelimiteerde reeks met een oplage van amper 1.250 stuks. Wie een exemplaar wil, kan vanaf juli een bestelbon ondertekenen. De prijs is nog niet bepaald, maar reken op een bedrag in de buurt van 200.000 euro… En reken er trouwens ook maar op dat de 911 Sport Classic zeer snel uitverkocht zal zijn.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be