De nieuwe Smart #5 oogt nogal massief maar treedt stilistisch in de voetsporen van zijn twee kleinere broers, de Smart #1 en #3. De lijnen zijn opzettelijk strak en afgerond, met grote, gladde oppervlakken. De zeer dikke achterstijlen zijn voorzien van de merklogo’s, terwijl de voor- en achterkant elk een lichte signatuur dragen in de vorm van strepen. Met een lengte van 4,70 meter heeft hij een zeer royale wielbasis van 2,90 meter, wat zeer gunstig zou moeten zijn voor de binnenruimte. Net als andere huidige Smart-modellen heeft de #5 verzonken deurgrepen en geen deurlijsten. Op de foto’s die de fabrikant heeft gepubliceerd, zien we een avontuurlijke versie met dakdragers, zijkoffers zoals bij de Land Rover Defender, zijtreden en een led-verlichtingsbalk.
Rijke uitrusting
De cockpit is ook zeer modern, met een 25,6 duim groot head-updisplay met verhoogde realiteit , twee Amoled-schermen van 13 duim naast elkaar op het dashboard en een 10,3 duim groot digitaal instrumentenpaneel. In samenwerking met Sennheiser biedt Smart een audiosysteem van 2.000 watt met twintig luidsprekers en een draagbare luidspreker. Andere functies zijn aanpasbare sfeerverlichting, met keuze uit 250 verschillende kleuren. Voorlopig heeft Smart de inhoud van de kofferruimte nog niet bekendgemaakt. We weten alleen dat de frunk 72 liter biedt en dat de SUV 34 opbergvakken heeft.
Advertentie – lees hieronder verder
Snel opladen
Hoewel het vermogen van de Smart #5 onbekend blijft, heeft hij een batterij van 100 kWh en een 800-voltarchitectuur die snel opladen bevordert. Opladen van 10 tot 80% van de accucapaciteit duurt slechts 15 minuten. De geclaimde actieradius is 740 kilometer volgens het Chinese CLTC-cyclus, die ruimhartiger is dan de WLTP-standaard die in Europa wordt gebruikt. Voorlopig is er nog geen prijs bekendgemaakt voor deze auto, die in 2025 te koop zal zijn. We zullen moeten afwachten wat de marketingstrategie van het merk wordt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be