Op vlak van design ondergaat de in 2015 gelanceerde Volvo XC90 met zijn typische lichtsignatuur geen ingrijpende veranderingen. Op het koetswerk bemerken we enkel een hertekende grille en er zijn ook nieuwe velgen en extra laktinten voorzien. Ook aan het interieurontwerp werd amper geraakt, maar wel zijn er eveneens nieuwe materialen voor de afwerking en bijkomende personaliseringsmogelijheden beschikbaar.
Het belangrijkste nieuws schuilt dus onder de motorkap, waar een nieuw remenergierecuperatiesysteem werd gekoppeld aan de bestaande verbrandingsmotoren om in het kader van de elektrificatiestrategie van het merk efficiënter en zuiniger te functioneren. Op de manier beweert Volvo het brandstofverbruik en de uitstoot met 15 procent te hebben gereduceerd. Intussen verkocht Volvo reeds 320.000 stuks van deze generatie van de XC90 en het merk hoopt deze score de volgende jaren nog verder aan te dikken.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be