Nieuwe technologie

Ford wil meer begrip tussen autobestuurders en fietsers

Ford heeft zopas de “Share the road”-campagne opgestart. Het is de bedoeling om de verkeersveiligheid op de weg te verhogen en in één moeite wil het merk vervuiling en verkeersdrukte aanpakken.

Gert Verhoeven | Gepubliceerd op 28 mei 2018 | Leestijd: 1 min

De campagne legt de klemtoon op stedelijk verkeer en wil vooral “begrip en wederzijds respect kweken tussen de verschillende weggebruikers ongeacht of ze op twee of op vier wielen rijden”. Ford maakt onder meer gebruik van virtual reality technologie met de WheelSwap-functie. Hier wil men de weg tonen vanuit het perspectief van de andere weggebruiker. Zo leren de verschillende types weggebruiker de gevaren kennen waarmee anderen worden geconfronteerd. Op deze manier wil Ford vooral meer empathie kweken.

Meer dan 1.200 personen uit heel Europa hebben deelgenomen aan deze ervaring en 90% van hen geeft aan dat ze voortaan hun rijgedrag zullen aanpassen.

Advertentie – lees hieronder verder

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon