De derde generatie Mazda RX-7, geproduceerd van 1991 tot 1995 voor de Europese markt en van 1991 tot 2002 in Japan, blijft een schoonheid op wielen en is serieus in waarde gestegen. Daar zit zijn rol in The Fast and the Furious voor iets tussen, maar ook de straffe prestaties geleverd door zijn wankelmotor.
Zeer populair in tuningmiddens vanwege zijn bijna oneindige modificatiemogelijkheden, blijft dit model een veelvuldig wederkerende ster op gespecialiseerde beurzen.
Welgevormd
Op de meest recente SEMA show in Las Vegas presenteerde Gooichi Motors uit Florida deze extreem aangepaste RX-7. Je oog valt onmiddellijk op de uit de kluiten gewassen bodykit (geproduceerd door Live to Offend) en de enorme aluminium velgen die hem een zeer viriele, racy look geven. Maar dat is dus niet het grote nieuws.
Advertentie – lees hieronder verder
Gigantisch hart
Gooichi Motors kieperde de rotatiemotor in de vuilbak en verving dat blok met een V12 M120, een door Mercedes ontwikkelde twaalfcilinder die de hyperexclusieve Pagani Zonda aandrijft. Met een cilinderinhoud van 7,3 liter ontwikkelt deze beer van een krachtcentrale 789 pk en 850 Nm koppel.
Om het koetswerk aan te passen aan de dikke V12, die veel groter is dan de originele Mazda-motor, zat er niets anders op dan zelf specifieke onderdelen te vervaardigen met behulp van een 3D-printer. Een motorkap ontbreekt voorlopig nog, maar daar wordt naar verluidt aan gewerkt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be