De Peugeot 508 biedt voortaan enkel nog de keuze tussen een 1,5 liter turbodieselmotor van 130 pk en een 1,2 liter turbobenzinemotor – een driecilinder – met eveneens 130 pk in de aanslag. Beide zijn gekoppeld aan een automatische versnellingsbak.
Beperkte keuze
De 1,6 liter benzinemotor, die beschikbaar was met 180 of 225 pk, is niet langer te koop op de 508 berline en break, en hetzelfde geldt voor de 2,0 liter diesel. En ook de Peugeot 3008 (foto) schrapt die conventionele motoren, al wordt nog steeds de keuze geboden tussen een automaat en een handgeschakelde versnellingsbak.
Meer vermogen = hybride
Voor meer vermogen heeft de klant geen keuze, de enige opties zijn dan plug-in hybrides. De Peugeot 3008 heeft 225 of 300 pk, afhankelijk van de versie, terwijl de Peugeot 508 een vermogen van 225 pk of 360 pk belooft (de sportieve 508 PSE).
Advertentie – lees hieronder verder
“Te vervuilend”
De verklaring voor deze uitdunning van het gamma heeft te maken met de streeds strenger wordende emissienormen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be