Nicolas Joannès is altijd al gepassioneerd geweest door auto's. De eerste herinneringen aan speelgoedautootjes eind jaren '80 werden gevolgd door radiogestuurde modellen die hij met zijn vader bestuurde. Daarna stapelden automagazines zich op de planken, wat hem ertoe bracht journalistiek te gaan studeren. Nadat hij in 2008 was afgestudeerd, heeft deze Brusselaar het geluk gehad van zijn passie zijn beroep te kunnen maken. Vandaag schrijft hij nieuwsberichten over de autosector wanneer hij geen tests uitvoert of video's maakt. Als vader van een groot gezin rijdt Nicolas met een SUV, maar hij droomt ervan om ooit eigenaar te worden van een Ferrari of een Jaguar F-Type.
Nicolas Joannès
Journalist & Videomaker
Deel
Deel
Artikelen geschreven door Nicolas Joannès
Je komt niet elke dag een Ferrari tegen op de weg en toch zijn voor sommige klanten de ‘gewone’ Ferrari’s nog niet zeldzaam genoeg. De rijksten onder hen kiezen daarom voor volledig exclusieve varianten op maat. Hier vind je een selectie van deze vaak unieke modellen.
Bij de keuze van een nieuwe auto is die van de motor ingewikkelder dan ooit. Een wagen op benzine, een (plug-in) hybride, een elektrische auto of toch (opnieuw) een diesel? Ondanks enkele nadelen zijn voorlopig nog steeds een aantal voordelen aan deze brandstofkeuze verbonden.
Nagelnieuw is hij niet meer, maar volgens ons blijft deze Most Futuria de ultieme camper. In wezen is deze kampeerwagen een luxueuze vrachtwagen met een al even luxueuze woonunit als oplegger. Daarin kan je je sportwagen kwijt en zelfs genieten van je eigen… bubbelbad!
Het Autsalon van Brussel 2021 werd geannuleerd, maar de editie van 2022 zal in principe wel doorgaan. Een opvallende afwezige wordt Volvo. Dat Zweedse merk heeft aangekondigd te zullen passen voor de Brussels Motor Show 2022 wegens “andere prioriteiten”. Zullen andere autofabrikanten dat voorbeeld volgen?
Lancia, één van de dochters van de Stellantis-groep, is nooit helemaal weggeweest, al kan je het merk alleen nog maar in Italië bestellen. Niet alleen komt daar verandering in; er werd zelfs een illustere ontwerper aangeworven om de comeback van Lancia in de rest van de wereld te leiden.
Een Citroën 2CV Charleston uit 1982 met amper 39 km op de teller wordt binnenkort geveild. De geschiedenis van dit exemplaar – een speciale editie van de befaamde 2PK – is op zijn zachtst gezegd vreemd te noemen, en je mag je terecht afvragen waarom er amper mee gereden werd.