Actualiteit

Luc Donckerwolke gaat de designafdeling van Hyundai’s nieuwe luxemerk leiden

Hyundai lanceert “Genesis” en dat is het nieuwe luxemerk van de groep. Tegen 2020 worden zes nieuwe modellen verwacht. Vanaf 2016 zal onze landgenoot Luc Donckerwolke de “Prestige Design”-afdeling leiden die onder meer verantwoordelijk zal zijn voor de vormtaal van Genesis.

Nicolas Joannès Nicolas Joannès | Gepubliceerd op 5 nov. 2015 | Leestijd: 2 min

Hyundai kondigt vandaag aan dat er een nieuw luxemerk komt dat zich boven het bestaande gamma positioneert, naar analogie met wat Lexus is voor Toyota, Infiniti voor Nissan of Accura voor Honda. Tegen 2020 mogen we ons aan zes nieuwe modellen verwachten. Hun benaming start altijd met een G (van Genesis), gevolgd door een getal (G70, G80, G90…).

Om het design van dit nieuwe Hyundai-merk uit te werken, werd de Belgische designer Luc Donckerwolke aangetrokken. Hij zal vanaf medio 2016 de nieuwe “Prestige Design”- afdeling leiden. Hij wordt ook hoofd van het Hyundai Motor Design Center. Luc Donckerwolke heeft eerder zijn sporen verdiend bij merken als Bentley, Audi, Lamborghini en Seat.

Advertentie – lees hieronder verder

Denkt u dat deze Belgische designer geknipt is voor dit nieuwe luxemerk? 

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon