Het is niet de eerste keer dat een constructeur een dergelijke beslissing neemt. Renault lanceerde ook niet langer een driedeursversie van de Clio IV. Om die keuze te rechtvaardigen, stellen de constructeurs dat dergelijke modellen weinig verkopen en dat ze minder praktisch zijn. Door zo’n model niet langer aan te bieden kunnen ze natuurlijk ook de ontwikkelingskost terugdringen.
In het geval van Volkswagen becijferde Der Spiegel dat VW op die manier 200 miljoen euro kan besparen. Met een dergelijke besparing kunnen we slechts hopen dat VW tenminste overweegt om een Polo break te ontwikkelen. Op die manier wordt in dit segment de keuze groter dan de Skoda Fabia Combi en de Renault Clio Grandtour.
Los daarvan heeft VW wel bevestigd dat er een kleine SUV komt op basis van de volgende generatie Polo. Die wordt gepositioneerd onder de Tiguan en hij zal gebruik maken van het MQB-platform. Hij zal enkel voorwielaandrijving krijgen. Met deze SUV wil VW vooral het hoofd bieden aan de Renault Captur en de Nissan Juke. Het ziet er ook naar uit dat Skoda en Seat eveneens een afgeleide van deze compacte SUV zullen commercialiseren.
Vindt u het jammer dat de Polo driedeurs verdwijnt ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be