Stéphane Lémeret, de enige Franstalige Belg die deel uitmaakt van de jury van de verkiezing Europese Auto van het Jaar, schreef zijn eerste tests op 18-jarige leeftijd. Tegelijkertijd begon hij een carrière als semi-professioneel racepiloot en stond hij regelmatig in de top 10 van de beste Belgische coureurs. Hij doet nog steeds mee op hoog niveau, wat ertoe bijdraagt dat hij een van de referenties in de autojournalistiek is. Een goede raad: spreek hem niet te veel aan over autonoom rijden, want dat ontmoedigt hem!
Stéphane Lémeret
Redacteur
Deel
Deel
Artikelen geschreven door Stéphane Lémeret
Deze Toyota GR86 is een grote evolutie van de GT86 en daarom onze hartendief voor het jaareinde van 2021. Dat verdiende een testrit op de weg én op het circuit, voor een maximum aan sensaties, met een auto die helaas geen concurrenten meer heeft! De benaming GR komt van Gazoo Racing, de raceafdeling van Toyota.
De eerste 208 was een uitstekende auto, maar had niet het verwachte succes. Peugeot heeft het model daarom grondig herzien en mikt opnieuw op de leiderspositie van zijn nog steeds zeer populaire segment, net als in de tijd van de 205 en 206. In de branche is dat een van de moeilijkste ondernemingen die je kan bedenken. Is ze ook realistisch?
De BMW X1, de Audi Q3 en de Mercedes GLA hebben reden om zich zorgen te maken want bij Volvo Gent legt men de laatste hand aan de nieuwe XC40. Wij mochten hem in avant-première proefrijden op Catalaanse bodem zodat we kunnen inschatten of dit de bestseller zal worden waarop de Zweedse constructeur hoopt.
Nog voor de eerste officiële foto’s wereldkundig werden gemaakt, mochten wij de toekomstige Opel Insignia – die volgend jaar op de markt komt – al in avant-première proefrijden. Toegegeven, we kennen nog niet alle details maar we kunnen u desondanks al heel wat vertellen…
Tien jaar na zijn lancering verwelkomt het XX Programma van Ferrari een nieuwe telg, de FXXK. Achter deze codenaam schuilt een radicale variant van de reeds zeer extreme LaFerrari. Een monster van 1.050 pk dat voor de weg noch voor de competitie is gehomologeerd en voorbehouden blijft aan de 35 veeleisendste en trouwste klanten van het merk. Ik had de eer een weekend met één van hen door te brengen op het Circuit Paul Ricard.