1. Nieuw platform en elektrisch
De nieuwe Range Rover maakt als eerste model binnen de Jaguar Land Rover groep gebruik van een nieuwe platformarchitectuur: Modular Longitudinal Architecture (MLA). Deze basis is geschikt voor uiteenlopende modellen en is flexibel waardoor er verschillende koetswerkvarianten mogelijk zijn. Zo zal de Range Rover opnieuw verkrijgbaar zijn in een ‘korte’ versie van 5,05 meter lang en een verlengde variant met 5,25 meter tussen de bumpers.
2. Hallo Alexa ?
Aan boord vind je uiteraard een bijzonder hoog niveau van luxe en verfijning, met de nodige gadgets en connectiviteit. Denk maar aan de actieve geluidsonderdrukking die individuele stiltezones in de auto kan creëren of een luchtzuiveringssysteem met een PM2.5-partikelfilter die geuren, bacteriën en zelfs het covidvirus zou kunnen elimineren.
Verder maakt het multimediasysteem gebruik van Amazon Alexa-spraakbesturing waarmee je de auto mondeling opdrachten geeft en vragen stelt, en er is connectiviteit met Apple CarPlay en Android Auto zodat de wagen zelfs op afstand geparkeerd kan worden via een smartphone.
Advertentie – lees hieronder verder
3. Plaats voor 7
De lange LWB-versie biedt ook de mogelijk van een derde zetelrij, zodat er aan boord plaats is voor zeven personen. Tegelijk kunnen klanten die meer luxe wensen, kiezen voor een uiterst luxueuze uitvoering met slechts twee ruime en comfortabele fauteuils achteraan.
Laat de champagne maar aanrukken! Als naar goede gewoonte is er sowieso ruimte genoeg in de Range Rover, die nu over een bagageruimte van 725 liter beschikt in de vijfzitter. Plaats genoeg dus voor enkele golftassen en/of reiskoffers.
4. Vierwielsturing
De Range Rover beschikt over een intelligente 4×4-aandrijving voorzien van het Terrain Response-systeem met zes rijprogramma die ervoor zorgen dat deze SUV door elk terrein raakt.
Verder pakt de wagen uit met een achterwielsturing waardoor hij ondanks zijn riante afmetingen de wendbaarheid van een compacte SUV kan voorleggen en daarmee in combinatie met een resem elektronische rijhulpmiddelen echt op alle terrein thuis is.
5. Ook een exclusief prijskaartje
Uiteraard hangt aan al deze pracht en praal en al dat technologisch vernuft ook een stevig prijskaartje te bengelen. De Range Rover begeeft zich inderdaad in de premium SUV-klasse en dat zal de klant ook merken in zijn portemonnee. Wie deze prachtige nieuwe Range Rover wil bestellen, zal daar minstens 123.800 euro voor moeten neertellen.
Maar dat bedrag kan nog flink oplopen voor de topversies of voor wie beroep doet op de afdeling Special Vehicles Operations (SVO) die het voertuig zoals steeds volledig kan uitdossen naar de meeste uitzinnige wensen van de klant.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be