Zo leren we dat het onderstel en de wielbasis identiek zijn aan die van de Q7. Audi zal vooral de overhang achteraan aanzienlijk beperken en de totale hoogte van de auto wordt ook 7 cm lager.
Dat doet een koetswerkvorm van een SUV coupé vermoeden, net zoals bij de concurrentie (in de stijl van de X-Tomi illustratie die u hieronder ziet). Maar, het kan ook anders. De designer van de Q8 heeft aangegeven dat hij niet noodzakelijk voor die stijlrichting zal kiezen. Hij geeft zijn “kindje” een C-stijl die volgens hem “de progressieve sportiviteit van de Q8 onderstreept”.
Eén ding is zeker, deze Q8 moet tonen wat Audi vandaag in zijn mars heeft en het wordt meteen de vaandeldrager van het merk met de vier ringen. Dat statuut zal de Q8 delen met de A8. En dat zijn de woorden van de CEO!
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be