Tijdens een rondleiding in de Bugatti-fabriek in Molsheim kregen onze collega’s van Autoblog de gelegenheid om Achim Anscheidt, hoofd van de ontwerpafdeling van het merk, te ontmoeten. Toen ze het verleden van het merk met hem bespraken, werden ze plots op de hoogte gesteld van enkele totaal onbekende creaties.
De eerste heet Atlantic en is een kleine coupé (voor een Bugatti) die gebouwd werd met bestaande onderdelen van de Volkswagen Groep. Onder de motorkap had een V8 moeten liggen die veel minder gewicht op de weegschaal legt dan de W16 uit de Chiron en Veyron. De vlinderdeuren maken het plaatje compleet.
Nummer twee is nooit verder geraakt dan de virtuele fase. Het gaat om de W16 Rembrandt GT, een grote coupé die men voor veel geld had willen verkopen (ongeveer 15 miljoen euro), wat dus nooit is gebeurd.
Volgens Ancheidt werden beide projecten bevroren door Bugatti’s voormalige CEO “omdat er bespaard moest worden”. De man was trouwens ook verantwoordelijk voor de pennentrekken van de Veyron Barchetta (zie onder), ook weer zo’n folietje dat nooit werkelijkheid is mogen worden. Daarvoor moeten we de schuld naar het schijnt op het dieselgate-schandaal steken.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be