Maak kennis met de RN22e en N Vision 74, twee technologische showcases die samen de voorbode van de volgende generatie Hyundai N-modellen zouden vormen. De eerste is duidelijk een sportieve variant van de recent onthulde Ioniq 6, nummer twee had de nieuwe DeLorean kunnen worden.
De RN22e werd opzettelijk met een zeer racy uiterlijk gezegend. Hij heeft dan ook alle ingrediënten in huis om op het asfalt te schitteren, waaronder een vierwielaandrijvingssysteem met torque vectoring, 400 mm grote remmen en bovenal een kolossaal vermogen (585 pk, evenveel als de Kia EV6 GT) en koppel (740 Nm). Zijn batterij tekent voor 77,4 kWh.
Neo-retro
De N Vision 74 is nog origineler en een dikke vette knipoog naar de Pony van 1974, ontworpen door Giugiaro. Zoals je kan zien, is zijn design op-en-top vintage, maar dat geldt niet voor zijn techniek. Dit is namelijk een hybride zoals je er nog nooit één gezien hebt, met onder zijn huid een brandstofcel op waterstof die een elektrische motor van 680 pk en 900 Nm voedt, alsook een 62,4 kWh-batterij. De tank volgooien, duurt amper 5 minuten en zijn actieradius zou een stevige 600 km bedragen.
Advertentie – lees hieronder verder
Over Hyundai N
De N-afdeling werd in 2016 in het leven geroepen en is voor Hyundai wat M voor BMW betekent en AMG voor Mercedes. Het eerste wapenfeit was de i30 N, een 280 pk sterke versie van de hatchback. Hyundai N heeft sinds zijn oprichting volop geleerd van WRC-rallyervaring en nam inmiddels zelfs de Kona SUV onder handen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be