Technisch gezien is de Porsche 911 GT3 Touring een 911 GT3 zonder meer: zijn atmosferische 4,0-liter boxermotor levert met 510 pk evenveel vermogen en net zoals in de 911 GT3 (met de knoert van een spoiler op de poep) laat zijn zescilinderblok zich paren aan ofwel een PDK-automaat met zeven versnellingen of een handgeschakelde zesversnellingsbak. Kies je voor het laatste, dan wordt er zowat 20 kg bespaard.
Slanker = mooier
Hét grote verschil met de 911 GT3 (lees hier ons testverslag!), waarvan de efficiëntie al bewezen werd en die zopas zijn record op de Nürburgring heeft verbeterd, is dus dat de GT3 Touring discreter oogt dankzij de afwezigheid van de toch wel redelijk gigantische achtervleugel. Deze werd vervangen door een zelf inschakelbaar element dat weliswaar minder downforce zal genereren, maar daar zal je daar als bestuurder – zeker op de openbare weg – niet van wakker lliggen. Daarnaast zijn er natuurlijk nog verschillen, zij het veel minder opvallende. Denk aan de raamranden van glanzend aluminium en een voorbumper die in dezelfde kleur als de carrosserie werd gespoten.
En de prijs?
De Porsche 911 GT3 Touring kost evenveel als de 911 GT3. Interesse? Prijzen in België starten bij 174.639 euro.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be