Mini 40th Anniversary
Een jaar voor de productie van de Mini “Classic” werd stilgezet, kwam deze 40th Anniversary op de markt en dit in een zeer beperkte oplage van maar 800 exemplaren. Het ging om een luxeversie, uitgerust met een lederen interieur en een boordplank van aluminium.
Mini 1275 GT
De 1275 GT was minder krachtig dan de Cooper S maar nog steeds indrukwekkend. Zijn opvallendste kenmerk? Die andere neus natuurlijk! Tussen 1969 en 1980 werden er iets meer dan 110.000 exemplaren van verkocht.
Mini Clubvan
Advertentie – lees hieronder verder
Nooit van de Mini Clubvan gehoord? Da’s niet zo verwonderlijk want bijna niemand wilde een exemplaar vanwege zijn beperkte laadvolume. Ook was deze lichte vracht op basis van de Clubman te duur om te kunnen overtuigen. En toch is Mini van plan om er binnenkort een vervolg aan te breien…
Mini JCW GP II
Wie tussen 2012 en 2013 een nieuwe Mini wilde, kon voor een JCW GP II kiezen, de extreemste versie die toen op de markt was. Een achterbank? Niet nodig! Wel was dit bakje volledig onder handen genomen door John Cooper Works om de beschikbare 218 pk de baas te kunnen. Van dit hete scheurijzer bestaan trouwens niet meer dan 2.000 stuks.
Mini Cooper S MKI
De Mini Cooper S was al legendarisch toen hij enkele rollen te pakken kreeg in The Italian Job, een misdaadfilm uit 1969. Dit rally-icoon (denk maar aan die van Monte Carlo) werd geprepareerd door John Cooper en was uitgerust met een 1.275 cc-motor met twee carburatoren en schijfremmen vooraan. Hoewel zijn vermogen volgens hedendaagse normen maar povertjes lijkt (de volle 75 pk), was dit indertijd een waar bommetje om rekening mee te houden. Wie vandaag een Cooper S van de eerste generatie wil, houdt maar beter een bedrag in de buurt van € 50.000 opzij.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be