De compacte auto die de terugkeer van Lancia markeert, krijgt een pittige en deugdzame versie met een volledig elektrische aandrijving van 240 pk.
Lancia
Lancia, dat jarenlang op een laag pitje stond, is terug in de autowereld. En het koestert grote ambities: concurreren met Audi en Mini. Om te beginnen moet de Ypsilon zijn potentieel bewijzen.
De zaken gaan snel sinds het huwelijk tussen PSA en FCA. Op een conferentie kondigde Carlos Tavares, CEO van het concern, vele veranderingen aan, waaronder de ontwikkeling van een nieuwe Lancia-lijn.
Hoewel je alleen nog in Italië een nieuwe Lancia kan kopen (een Ypsilon en niets anders!), heeft dat in de rest van het continent verguisde merk dit jaar een pak meer nieuwe auto’s verkocht dan Alfa Romeo in alle Europese landen samen. Vreemd, al zit daar ook een verklaring achter.
De vijfde generatie van de Lancia Ypsilon staat in de startblokken en zal te zien zijn op het salon van Frankfurt. In afwachting is de wagen dit weekend al in avant-première te zien bij de Belgische dealers!