De nieuweling lost de verwachtingen in en wordt vooral lichter (hij zou 50 kg minder wegen) maar de basics blijven behouden want hij wordt nog steeds aangedreven door een 1800 cc grote zescilindermotor die 126 pk levert. Die motor hangt in een nieuw aluminium frame dat werd ontwikkeld met dubbele driehoeken waardoor de motor veel wendbaarder moet worden. Net zoals bij de uittredende generatie komen er twee versies van de Goldwing. De “Bagger” is de meest basic versie die perfect in de vintage stijl past terwijl de Touring versie over alle toeters en bellen beschikt en bovenal comfortabel wil zijn. Die laatste is ook leverbaar met een grote nieuwigheid in de vorm van een automatische (DCT-) versnellingsbak met dubbele koppeling. Hij komt ook met een airbag en een stopstart systeem.
Los van de meer hoekige vormgeving, maakt hij ook het verschil met het digitale dashboard dat over een 7 inch scherm beschikt dat doenst doet voor het navigatiesysteem maar ook voor de boordcomputer. Het beschikt eveneens over een aanraakfunctie. Verder wordt de unit uitgerust mer Bluetooth en Apple Car Play (net als in auto’s). Voor meer informatie (waaronder de prijs) moeten we wachten tot het salon van Milaan, begin november.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be