71 jaar na de eerste…
De nieuwe Defender is pas de tweede generatie van het model. Hij kwam er maar liefst 71 jaar na de lancering van de eerste lichting uit 1948.
7 zitplaatsen
De Defender II is er nog steeds als ’90’ en ‘110’. De eerste is een driedeurs met 5 zitplaatsen, de tweede beschikt over twee portieren en evenveel zitplaatsen extra.
Hybride en 6 cilinders
Advertentie – lees hieronder verder
Zijn motoren deelt hij met andere modellen van de groep. De minst krachtige Defender is uitgerust met een 200 pk sterke 2-liter turbodiesel, een straffere versie produceert 240 pk en bovenaan de ladder vinden we een 48V hybride (300 pk) en een zescilinder op benzine (400 pk).
Elektronisch
Land Rover installeert ‘Terrain Response 2’ op de nieuwe Defender. Da’s een systeem dat de parameters van de 4×4 automatisch aanpast aan de aard van het terrein. Liefhebbers mogen trouwens gerust zijn: de alleskunner beschikt nog steeds over een centraal differentieel (standaard) en over een differentieel achteraan (optioneel).
Vanop afstand
Klanten kunnen opteren voor een basisversie van de Defender, maar ook voor een echte luxevariant. De uitrusting van laatstgenoemde is ultracompleet, met extra snufjes voor het multimediasysteem, automatische klimaatregeling, een 10″ touchscreen en zelfs software om vanop afstand updates te ontvangen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be