Het was niet dankzij zijn familie dat Nicolas Morlet een passie voor auto's heeft ontwikkeld: zijn vader reed in een Citroën ZX 1.9d... Als tiener kreeg hij het idee om autojournalist te worden toen hij, zittend op het toilet, een automagazine doorbladerde. Met zijn diploma journalistiek in de hand verdiende hij in 2008 zijn eerste centen bij verschillende autobladen en websites in België en Frankrijk. Hij was verantwoordelijk voor het bejubelde stuk "5 cabriolets om deze zomer van te genieten", waarmee hij erkenning kreeg van zijn vakgenoten. Hij werd gevraagd voor tv, de radio en wordt gezocht op Youtube, maar het is bij Gocar.be dat hij besloot om zijn talent en expertise in te zetten.
Nicolas Morlet
Freelance journalist
Deel
Deel
Artikelen geschreven door Nicolas Morlet
Achter het stuur van de nieuwe bestelwagen LEVC VN5 is het moeilijk om onopgemerkt te blijven. Zijn look van een Londense taxi doet alle hoofden draaien wanneer je passeert. Maar wat zit er achter het vrolijke uiterlijk van deze bestelwagen die sinds kort bij ons te koop is?
De zevende generatie Multivan staat voortaan op eigen benen en is niet langer een luxueuze afgeleide van de Transporter zoals dat altijd is geweest. De Multivan is inmiddels een afzonderlijk model binnen het VW-gamma. Door deze belangrijke evolutie, kon er eveneens een plug-in hybride motorisatie worden ingeplant.
In afwachting van de opvolger over iets meer dan een jaar (zie hiernaast), wil de Ford Ranger zijn positie als onbetwiste leider in het pick-up-segment consolideren. Daarom komen er speciale series bij de vleet, waaronder deze verbazingwekkende MS-RT die zich vooral richt op een gebruik … op de weg.
Na ons te hebben laten watertanden door ons in de laatste weken van de ontwikkeling even het stuur van de M240i te laten nemen, vertrouwde BMW ons nu de productieversie toe. Heb je € 57.350 op je bankrekening staan? Ga dan snel naar je dealer! Wil je weten waarom? Lees gewoon verder…
We konden eindelijk het stuur van de Tesla Model Y in handen nemen! Er wordt hard uitgekeken naar de SUV van het Amerikaanse merk, te oordelen aan de enorme interesse die elk artikel erover op onze site oplevert. Maar de concurrentie zat niet stil. Heeft deze zoveelste elektrische SUV nog genoeg troeven om het verschil te maken?
Audi elektrificeert zijn gamma in ijltempo, want een paar weken na de RS e-tron GT maakte de Q4 e-tron al zijn opwachting. Deze elektrische SUV is een zeer belangrijk model voor de constructeur, dat meteen in twee koetswerkvarianten wordt aangeboden om zijn verleidingskracht te vergroten.
Hoewel BMW zich tegenwoordig sterk richt op elektrische mobiliteit, vergeet het merk zijn roots niet. De toekomstige 2 Reeks is, met de instemming van zijn ontwerpers, een geschenk aan fans van het merk. En dat is goed nieuws! Gocar.be reed al met de gisteren officieel voorgestelde M240i xDrive.
Tussen zijn twee elektrische SAV’s* door – de iX3 die een paar weken geleden opdook en de iX die tegen het einde van het jaar de “nieuwe BMW” zal belichamen – lanceerde de constructeur uit München in alle discretie zijn i4 berline. Nochtans beschikt die ook over de nodige troeven!
Hoewel Hyundai al lang de juiste formule heeft gevonden in de hogere segmenten met zijn Tucson SUV en de compacte i30, was dit tot nu toe nog niet het geval bij de stadswagens, waar de i20 een haast onzichtbaar bestaan leidde. Dit nieuwe model wil daar eindelijk verandering in brengen.