Kan het wiel een belangrijke technische troef worden om de aerodynamica van auto’s te verbeteren? Hyundai denkt van wel en heeft een patent aangevraagd voor een wiel met variabele geometrie. Deze innovatie belooft de luchtweerstand te verminderen, waardoor het verbruik daalt en de prestaties verbeteren. Een revolutie?
Hyundai Tucson
De Hyundai Tucson, het kleine broertje van de Santa Fe, is een groot succes sinds zijn lancering in 2004. De Koreaanse fabrikant gaat er prat op een pionier te zijn op dit gebied, aangezien de Santa Fe een van de allereerste voertuigen is die zich buiten de traditionele classificatienormen begeeft.
Hyundai Tucson: zijn onmiddellijk succes
Toen de Koreaanse fabrikant zijn tweede SUV, de Tucson, lanceerde, verwachtte hij een dergelijk succes niet. Meer dan 1200 bestellingen zouden zelfs niet geleverd zijn.
De Tucson beschikte echter over alle troeven voor een rooskleurige toekomst. Hij is comfortabel, ruim, krachtig en vooral: de prijs is lager dan die van de concurrentie! Met dergelijke eigenschappen concurreert de Tucson nauw met BMW, Honda en zelfs Toyota, de onbetwiste leider in dit segment.
Ook op mechanisch gebied hoeft de Tucson zich voor niets te schamen. Hij is uitgerust met een 2,0 l motor, die 140 pk kan ontwikkelen en in 10,3 seconden van 0 naar 100 km/u kan versnellen. Verder zullen ook zijn dynamiek en wegligging meerdere malen door de gespecialiseerde pers geprezen worden.
Kortom, de Koreaanse SUV heeft potentieel en de fabrikant weet het! Hij zal echter wachten tot 2010 om de tweede generatie van zijn Tucson te presenteren, die opnieuw enthousiast onthaald zal worden door de vakpers.
De Hyundai Tucson krijgt meer karakter
De Tucson uit 2010 verrast iedereen met opvallend meer volwassen lijnen. De marketingdirecteur van Hyundai wilde de SUV een moderner uiterlijk geven. Missie geslaagd!
Om deze uitdaging aan te gaan heeft de Koreaanse fabrikant alles uit de kast gehaald. Een nieuwe grille, nieuwe koplampen, nieuwe zijkanten en een nieuwe achterkant. De verschillen zijn zodanig groot dat sommigen amper een gelijkenis zien met de vorige generatie.
Ook op mechanisch vlak zullen verschillende verbeteringen niet onopgemerkt blijven. Zo is het motorvermogen verhoogd tot 170 pk en is er speciale aandacht besteed aan het veersysteem.
Ter gelegenheid van de derde generatie onthult de Koreaanse fabrikant het volledige potentieel van de Tucson. De Franse ontwerper Raphaël Bretecher tekent een Tucson die dynamischer en agressiever is dan ooit.
De extra centimeters verbeteren het comfort aan boord en verhogen de laadcapaciteit met enkele liters. De modulariteit wordt ook gemoderniseerd en de functionaliteit is nu de meest geavanceerde SUV’s waardig. Bovendien krijgt de Tucson qua comfort ook nog een aantal extra pluspunten.
En dan, een cruciaal detail: de prijs! De Tucson handhaaft een veel lagere prijs dan zijn concurrenten, waardoor het steeds hogere verkoopcijfers kan genereren.
De Hyundai Tucson staat bovenaan het favorietenlijstje van zowel de gespecialiseerde pers als van de consument en kan zelfs de zwaargewichten binnen dit segment het vuur aan de schenen leggen …
Hyundai Tucson nieuws
Ontdek al het laatste nieuws Hyundai Tucson
De Hyundai Ioniq 5 N, ontwikkeld op de Nürburgring, is een krachtpatser die de strijd aankan met veel duurdere sportwagens.
Omdat de vraag naar elektrische auto’s daalt, gaat Hyundai meer hybride modellen bouwen. Binnenkort verdubbelt het hybrideaanbod tot veertien modellen.
Met de Inster betreedt Hyundai het segment van de kleine elektrische auto’s, waar nog niet veel merken actief zijn. De Inster gaat de concurrentie aan met de Dacia Spring en Citroën ë-C3.
Laatste Hyundai Tucson nieuws
Volg al het nieuws Hyundai Tucson
Vind een Hyundai-dealer
Zoekt u een dealer bij u in de buurt?
Meest populaire Hyundai modellen
Meest populaire automodellen bij Hyundai