TEST Porsche Cayenne E-Hybrid: Steeds meer ‘vonken’

Tegenwoordig zijn de meeste Cayennes plug-in hybrides. Met deze nieuwe generatie mocht Porsche dus geen steken laten vallen…

Gepubliceerd op 27 juni 2018
Leestijd : 2 min

Deel

Zeker omdat de constructeur enkele weken geleden aankondigde de productie van dieselmodellen te zullen stopzetten. En ook al is het mogelijk om in een volledig elektrische stand te rijden, toch zal het vooral deze E-Hybrid-versie zijn die op langere trajecten een reëel verbruik op het niveau van een diesel zal kunnen bieden.

Met een gasstootje…

Afgaande op de verbruikscijfers volgens de NEDC-cyclus onderscheidt de Cayenne E-Hybrid uit 2018 zich niet van de Cayenne plug-in hybride uit 2014. Maar gelukkig verbeterde het elektrisch rijbereik wel. In theorie is het nu mogelijk tot 44 km afleggen, wat een kleine 35 km in de praktijk betekent, tegenover de 33 theoretische kilometers voorheen. Met dank aan de nieuwe elektrische aandrijving van 100 kW die 43% krachtiger is dan voorheen.

Nu kan men ook enkel met de elektrische motor tot 135 km/u bereiken – reëel en getest ! En in combinatie met de 3.0 V6 turbo van 340 pk biedt de dikste Porsche SUV een zeer interessant koppel van 700 Nm vanaf 1.000 t/min, dus bijna op stationair toerental! Heel wat van zijn technologie komt van de 918 Spyder hypercar, wat inhoudt dat een gasstootje volstaat om de bijna 2,3 ton zware Porsche in beweging te krijgen, ook al laat dat gewicht zich voelen in de bochten. Daarom raden we zeker de Porsche Dynamic Chessis Control (een optie van 3.580€) aan als u een dynamische rijstijl verkiest. Want met zijn gecombineerd vermogen van 462 pk en zijn sprint van 0 tot 100 km/u in amper 5 seconden, gaat de Cayenne E-Hybrid er zeer stevig van door!

Opladen aan een klassiek 230V stopcontact duurt bijna 8 uur. Maar als de standaard lader van 3,6 kW vervangen wordt door de optionele lader van 7,2 kW, kan de batterij in slechts 2,3 uur opgeladen worden aan een 230V stopcontact met 32A.

Advertentie – lees hieronder verder

Besluit

Met de toegenomen elektrische autonomie worden de klanten die echt plichtbewust opladen zeker beloond!

+

Groter elektrisch rijbereik

Ongelooflijk klsuitoppelbereik

Prestaties

Steun standaardstoelen

Verbruik en et CO2 identiek aan het oude model (NEDC)


De Cayenne E-Hybrid in cijfers

Motoren : V6 turbobenzine met directe injectie ; 2.995cc ; 340pk tss 5.300 en 6.400 tr/min. ; 450Nm tss 1.340 en 5.300 tr/min. + 100 kW elektromotor bij 2.800 tr/min en 400Nm tss 100 en 2.400 tr/min (gecomb. : 462pk & 700Nm)

Aandrijving : vierwielaandrijving

Versnellingsbak : 8-trapsautomaat

L/b/h (mm) : 4.918/1.983/1.696

Leeggewicht (kg) : 2.295

Koffervolume (l) : 645-1.610

Tankinhoud (l) : 75

0 – 100 km/u (sec.) : 5

Prijs : € 93.025 BTWi

Vermogen : 462 pk

Topsnelheid : 253 km/u

Opg. gem. verbruik : 3,4 l/100km

CO2 : 78 g/km

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Porsche voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Autotests
TEST Leapmotor C10 (2024): niet om mee te lachen

Dankzij de joint venture met de Stellantis-groep verkoopt de Chinese fabrikant Leapmotor zijn auto’s nu ook in Europa. Naast de stadswagen T03 brengt het ook de SUV C10 mee, een model dat weleens een hit kan worden op de Europese markt.

11 oktober 2024 4 min Maxime Hérion
Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.