TEST Renault Captur: eindelijk met hoogstaand interieur

De Captur kwam voor het eerst uit in 2013 en mag een succesverhaal worden genoemd. Maar de concurrentie is met de jaren wel steeds sterker én voltalliger geworden. Voor Renault was de tijd gekomen om te reageren… 

Gepubliceerd op 10 juli 2017
Leestijd : 2 min

Deel

Aan de buitenkant van de opgefriste Captur veranderde er weinig. We spotten andere bumbers, een aangepaste grille, nieuwe velgen, led-richtingaanwijzers die “progressief” werken, nieuwe kleuren… Maar de revolutie zit vooral binnenin. Renault heeft geluisterd naar de kritieken op de goedkope materiaalkeuze en anno 2017 zijn die alvast niet meer gegrond. En hoe hoger je in het Captur-gamma opklimt, hoe beter de verschillen met de eerste generatie merkbaar zijn. Uiteraard hangt aan zoveel moois dan ook een hoger prijskaartje. Voor een Initiale Paris tellen we net geen 30.000 euro, maar die is dan ook wel zeer goed uitgedost.

De Captur krijgt ook voor de eerste keer ook een dodehoekwaarschuwing, led-koplampen en een parkeerassistent die zelf kan parkeren (op de topversies). Voor het onderstel bleef men bij het oude aangezien dat in 2015 nog op een aangepaste ophanging werd getrakteerd. Onderweg vertaalt zich dat nog steeds naar een comfortabele rit, maar ook nog altijd naar geslinger en een serieuze neiging tot onderstuur op momenten je het onderste uit de kan probeert te halen. Dat laatste is natuurlijk ook niet echt de bedoeling met dit model.

De reeds beschikbare motoren blijven eveneens, al voegt Renault er wel een 1.2 liter viercilinder benzine met 118 pk aan toe die – jammer genoeg – best dorstiger is.

Conclusie

De nieuwe Renault Captur bewaart zijn uiterlijke charmes en voegt daar eindelijk een hoogstaand interieur aan toe. Alleen jammer dat hij er ook duurder op geworden is.…

Advertentie – lees hieronder verder

Opgewaardeerde binnenkant

Algemene presentatie

Algemeen comfort

Praktisch

– 

Geslinger in dynamische modus

Hoger prijskaartje dan ervoor

Tce 120 is best dorstig

De Captur TCe 120 in cijfers

Motor : 4 cilinder turbobenzine, 1.197cc, 118pk bij 5.000tr/min ; 205Nm bij 2.000tr/min

Aandrijving : voorwielen

Versnellingsbak : manuele zesbak (EDC-automaat als optie)

L/b/h (mm) : 4.122/1.778/1.556

Leeggewicht (kg): 1.050

Koffervolume (l) : 377 – 455

Tankinhoud (l) : 45

0 – 100 km/u (sec.) : 9,9

Prijs : 21.700€ BTWi

Topsnelheid (km/u) : 182 km/u

Opg. gemiddeld verbruik (l/100km) : 5,5

CO2 (g/km) : 125

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Renault voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Autotests
TEST Leapmotor C10 (2024): niet om mee te lachen

Dankzij de joint venture met de Stellantis-groep verkoopt de Chinese fabrikant Leapmotor zijn auto’s nu ook in Europa. Naast de stadswagen T03 brengt het ook de SUV C10 mee, een model dat weleens een hit kan worden op de Europese markt.

11 oktober 2024 4 min Maxime Hérion
Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.