Aston Martin Cygnet
Deze tweezitter uit 2011 is niet meer of minder dan een Toyota iQ in een ander jasje. Zelfs aan de Japanse motor werd niet geraakt. De Cygnet was bedoeld voor mensen die al een Aston Martin hadden maar ook een heel klein stadswagentje wilden. Flop, flopperdeflop.
Alfa Romeo Arna
Misschien nog een groter misdrijf dan de Cygnet. Toen Nissan en Alfa Romeo samen een model wilden delen, zorgden de Japanners voor het design (van de Sunny/Pulsar) en de Italianen voor een eigen motor. Het slechtste van twee twee werelden, of toch zeker in die tijd.
Jaguar X-Type
Advertentie – lees hieronder verder
In 2003 behoorde Jaguar nog aan Ford toe, met als gevolg dat de op zich nog wel knappe X-Type onderhuids een Mondeo was: in de krachtige versies met vierwielaandrijving maar in de meeste gevallen met voorwieltractie. Toen de eerste met een diesel kwam piepen (met ‘maar’ 130 pk), was het hek helemaal van de dam. Een anti-Jaguar.
Lancia Voyager
Wie Lancia zegt, denkt Aurelia, Fulvia, Delta Integrale… Tot het merk Chryslers van nieuwe logo’s begon te voorzien en daarmee haar eigen identiteit neerhaalde. Deze Voyager is daar een perfect voorbeeld van, net als de Phedra die in samenwerking met PSA werd gebouwd.
Rover CityRover
We spreken 2003 en Rover onthult de kleine CityRover. Wat we in werkelijkheid te zien krijgen, is een Indische Tata Indica met een andere naam. Nice try…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be