Citroën C6
Met zijn zeer barokke esthetiek was de Citroën C6 werkelijk uniek. Op papier had dit model veel troeven, zoals zijn Franse comfort en de royale binnenruimte, maar helaas liet de afwerking en de keuze van bepaalde materialen te wensen over, net als de betrouwbaarheid van sommige exemplaren. De C6 is de 7 jaar in productie gebleven en werd maar 23.384 keer gebouwd.
Renault Vel Satis
De Vel Satis was een vrucht van het ontwerpteam van de zeer controversiële Patrick Le Quément (die de Mégane II en de Avantime ontwierp) en mislukte compleet. Zijn te eigenaardige lijnenspel kon dan ook bijna niemand overtuigen.
Advertentie – lees hieronder verder
Audi V8
In het begin van de jaren tachtig begon Audi succes te hebben, maar het merk was afwezig in het segment van de luxeberlines. Ferdinand Piëch besloot daarop om een sedan op de markt te brengen die de concurrentie kon aangaan met de Mercedes S-klasse en de BMW 7 Reeks. Gebouwd op basis van de Audi 100 en 200 kwam de V8 in 1988 op de markt, maar hij was te discreet en niet erg efficiënt, waardoor hij niet kon tippen aan zijn rivalen. Zijn opvolger, de A8, kon wel potten breken.
Opel Signum
De Opel Signum, ontwikkeld op basis van de Vectra C, was een hatchback sedan met het kenmerkende uiterlijk van een compacte gezinsauto. Interessant is dat de achterbank was uitgerust met een multifunctionele achterconsole in de stijl van een limousine. Met een totaal gebrek aan imago kwam deze auto niet verder dan 100.000 stuks en verbleekte hij in 2005 al helemaal naast de veel mooiere Insignia.
Volkswagen Phaeton
De Phaeton was een droom van Ferdinand Piëch (alweer!), de baas van het merk, die Volkswagen in de wereld van de luxeautofabrikanten wilde loodsen. De uitzonderlijke W12-motor van deze berline werd zelfs gebruikt voor de Bentley-revival. Hij bleef ondanks de beperkte verkoop toch 14 jaar lang in productie, die Phaeton.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be