De Rifter maakt gebruik van de ‘klauwachtige’ LED-signatuur waar Peugeot op de nieuwe modellen meer uitpakt. En om de SUV-sfeer te doen kloppen, werden rondom plastic beschermplaten aangebracht. Vergeet ook de stoere bumpers en dakdragers niet: zij maken het SUV-plaatje compleet.
De binnenkant is typisch Peugeot. Je kijkt uit op een klein stuur en beschikt over de i-Cockpit, een intuïtief infotainmentsysteem en een overvloed aan technologische apparatuur. Op vlak van rijassistentie biedt het model tot 19 snufjes, waaronder verkeersbordherkenning, een 360°-camera en een automatisch noodstopsysteem.
De Rifter is verkrijgbaar in twee wielbasislengtes (4,40 en 4,75 m), wat hem 775 tot 1.050 liter bagageruimte oplevert in de vijfzitsversie. Voor wie dat nog niet volstaat, heeft Peugeot 180 liter nuttige opbergruimte extra voorzien, met name in het nieuwe Zenith-dak. Een zevenzitter? Dat kan ook…
SUV-trend
Zijn onderstel heeft de Rifter van de 30(0)8 geleend. De veerweg van zijn ophanging is wel langer en de bodemvrijheid groter, waardoor je het gevoel hebt met een echte SUV onderweg te zijn. Bovendien is de besturing top – dat zijn we gewoon van moderne Peugeots – en werkt de Rifter niet tegen als je hem in bochten werpt. Daarnaast blijft het ook opvallend stil aan boord in vergelijking met vroeger.
Advertentie – lees hieronder verder
De Rifter kan je kopen in combinatie met een 1.2 Puretech-benzinemotor met 110 pk of met een 1.5 BlueHDI-dieselkrachtbron die 75, 100 of 130 pk sterk is. De krachtigste versies zijn ook verkrijgbaar met de nieuwe automatische EAT8 -transmissie. En de prijs? Vanaf € 17.672 incl. BTW.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be