Op 10 jaar tijd is de Ford Ranger gestegen van een marktaandeel van 4% naar… 45% in zijn segment! Een succes dat hij vooral te danken heeft aan de speciale reeksen waar de klanten bijzonder dol op zijn. Vier nieuwe reeksen komen het assortiment verrijken: de Wolftrack, vooral gericht op professioneel gebruik, de Stormtrack als chique off-roader en een Special Edition van de fantastische Raptor. Maar de meest verbazingwekkende is ongetwijfeld de MS-RT-versie.
Dynamisch
Deze Ranger MS-RT werd bijgeschaafd door het M-Sport team, de rallypartner van Ford. De bredere flanken en de nieuwe bumper versterken de look en de sfeer aan boord is volledig zwart, met specifieke stiknaden en logo’s. Maar bovenal zijn het chassis en de ophanging aangepast. De Ranger MS-RT is daarmee minder rolgevoelig in de bochten, de besturing is nauwkeuriger en dankzij de Michelin-wegbanden is de grip verbeterd terwijl het rolgeluid afnam.
Alhoewel deze Ranger niet aan de wetten van de fysica kan ontkomen – vooral bij het remmen – kunnen de bochten toch veel sneller genomen worden dan met de andere modellen. Vooral omdat de 10-trapsautomaat de motor vlot in de toeren laat klimmen… in de mate van het mogelijke voor een 2.0l diesel van 213 pk, die identiek is aan de andere Rangers. Het voertuig blijft niettemin uitgerust met alle offrroad-technologie (sperdifferentieel, afdalingsassistent…) om zo een uitzonderlijke uitstap naast het asfalt nog steeds toe te laten.
Advertentie – lees hieronder verder
Conclusie
De Ranger MS-RT is verrassend dynamisch voor een pick-up en vooral een echt collector’s item. Het meest exclusieve model in het gamma is echter voorzien van een prijskaartje van … 52.945€ exclusief BTW. Dat is bijna 2.500€ meer dan een Raptor!
Ford Ranger MS-RT: technische fiche
Motor: viercilinder, turbodiesel, 1.996cc ; 213pk bij 3.500 tr/min ; 500Nm bij 1.750-2.000 tr/min.
Aandrijving: naar de vier wielen
Versnellingsbak: automaat 10 verhoudingen
L/B/H (mm): 5.335/1924/1837
Leeggewicht (kg): 2.211
Laadvermogen (kg): 1.059
Laadvolume (l): nb
Max. trekvermogen (kg): 3.500
Tank (l): 80
Gem.verbruik (l/100km): 9,4
CO2 (g/km): 246
Prijs (€ BTWi): 23.111
- Gespierde stijl
- Verrassend dynamisch rijgedrag
- Nog steeds top offroad-capaciteiten
- Zeer hoge prijs
- Exclusiviteit gegarandeerd
- Geen aangepaste motor/versnellingsbak
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be