TEST Toyota Hilux Invincible: Multitasker

De Toyota Hilux kreeg een nieuwe, krachtigere motor en de nieuwe topuitvoering Invincible aangemeten. Wij reden er al mee.

Gepubliceerd op 22 januari 2021
Leestijd : 2 min

Deel

Toyota bedacht zijn Hilux met een gloednieuwe 204 pk sterke 2,8 liter dieselmotor, die naast de bekende 2.4 met 150 pk wordt aangeboden. Met deze krachtbron krijgen de wegprestaties een serieuze boost. Ter illustratie: voortaan lukt de sprint van 0 tot 100 km/u in 10,7 seconden. Daarmee wordt de Hilux natuurlijk plots geen rasechte sportieveling, maar wel dragen zijn preciezere stuurinrichting en zijn nieuwe ophanging, die de oneffenheden in het wegdek beter wegfiltert, bij tot een beduidend betere rijdynamiek. Toch maakt vooral de genereuze trekkracht van 500 Nm (voor de automaat; 420 Nm voor de handgeschakelde versie), die vanaf 1.600 tr/min paraat is en normaal voorbehouden is aan grote zuigerverplaatsingen, indruk en bezorgt deze pick-up een buitengewone loopcultuur. Daarnaast blijven de uitzonderlijke offroad-capaciteiten van de Hilux intact, en worden ze zelfs verstevigd dankzij het elektronische sperdifferentieel bij tweewielaandrijving, bovenop de inschakelbare vierwielaandrijving en de korte versnellingen.

Nog polyvalenter

Deze motor matcht perfect bij deze nieuwe topuitvoering met vrijetijdsallures, Invincible. Naast de nieuwe, nog stoerdere grille, krijgen de flanken extra bescherming en stevige treeplanken. Achteraan wijzen optionele stickers op het exclusieve karakter van deze Hilux. En net zoals bij de andere versies, laten 300 accessoires toe de pick-up naar ieders smaak uit te dossen. Aan boord worden de inzittenden verwend met een handsfree toegang en startfunctie, een lederen bekleding van de stoelen en het stuur, een blauwkleurige sfeerverlichting of een multimediasysteem van JBL.

Conclusie

Met deze nieuwe motor en de Invincible-uitvoering is de Hilux polyvalenter dan ooit tevoren.

Advertentie – lees hieronder verder

De Toyota Hilux Invincible in cijfers

Motor: diesel ; 2.755cc ; 204pk bij 3.400tr/min ; 500Nm bij 1.600-2.800 tr/min.

Aandrijving: naar de vier wielen

Versnellingsbak: automaat, 6 verhoudingen

L/b/h (mm): 5.325/1.900/1.815

Leeggewicht (kg): 2.125

Laadvermogen (kg): 1.085

Laadvolume (m³): NC

Maximum sleepvermogen (kg): 3.500

Tank (l): 80

0-100 km/u (sec.): 10,7

Topsnelheid (km/u): 175

Gem. verbruik (l/100km): 9,5

CO2 (g/km): 248

Prijs (€ BTWi): 47.000€

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Door Nicolas Morlet Freelance journalist

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Toyota voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Autotests
TEST Leapmotor C10 (2024): niet om mee te lachen

Dankzij de joint venture met de Stellantis-groep verkoopt de Chinese fabrikant Leapmotor zijn auto’s nu ook in Europa. Naast de stadswagen T03 brengt het ook de SUV C10 mee, een model dat weleens een hit kan worden op de Europese markt.

11 oktober 2024 4 min Maxime Hérion
Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.