Het Japanse luxemerk plaatste elektrochromatische ramen in een NX en gewone mensen in diezelfde NX, gelukkig op een afgesloten parcours. De ruiten waar we het over hebben, maken gebruik van dezelfde technologie die ervoor zorgt dat het panoramisch dak van de Cadillac Celestiq kan verduisteren.
Je kan het al raden: de proefkonijnen hadden telkens 4,6 seconden geen zicht door de ruiten en dus op de weg terwijl ze met de NX aan het rijden waren. “Lexus wil de aandacht vestigen op veiligheid door de perceptie over sms’en en rijden te veranderen”, aldus Vinay Shahani, de vicepresident van de marketingafdeling van de fabrikant. “Zelfs de meest geavanceerde veiligheidssystemen van vandaag kunnen de onverdeelde aandacht van de bestuurder niet vervangen.” Gelijk heeft de man, en bovendien kunnen sommige actieve veiligheidssnufjes zelfs gevaarlijke situaties opleveren.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be