Nieuws Acura NSX : Ontdek de laatste nieuwtjes
Hier vind je de laatste 17 artikelen gepubliceerd over het model NSX van Acura. Ontdek het laatste nieuws, innovaties en trends rond het merk Acura en zijn model NSX. Mis niets van de up-to-date informatie over nieuwe modellen, technologieën en belangrijke evenementen.
De Duitsers hebben Porsche, de Italianen Ferrari en Lamborghini en de Fransen pakken en af en toe ook graag uit met “hun” Bugatti. Maar hoe zit het bij de Japanners? Niet één bekend merk dat tot de verbeelding spreekt maar wel tal van automodellen. Van dit vijftal dagdromen wij regelmatig…
In de VS zeg je niet Honda maar Acura NSX. Klinkt exotischer? Ja, al is dat natuurlijk geen garantie voor een vlotte verkoop. Nu blijkt zelfs dat Acura-verdelers met kortingen van 20.000 dollar zwaaien op een nieuw exemplaar. De keuze tussen supercars wordt alsmaar moeilijker aan de andere kant van de oceaan…
Na de NSX GT3, brengt Honda nu ook een GT-versie van deze sportieveling, met onder de motorkap een viercilinder 2,0l turbo in plaats van de hybride aandrijving. De Honda NSX GT is hiermee klaar voor de confrontatie met de Nissan GT-R en de Lexus LC500. Gedaan dus met de V6 biturbo-benzine en de elektromotoren die plaats ruimen voor een viercilindertje, dat ondanks zijn schamele zuigerverplaatsing toch flirt met de grens van 600 pk. Verder is de look van de NSX-GT superagressief na de montage van het aerodynamische pakket met een enorme achtervleugel. Honda lanceerde zopas een video over de ontwikkeling van dit model, dat zijn racedebuut zal maken op het Autopolis Racing Circuit in Japon. Een ideale gelegenheid om al eens te genieten van het heerlijke geluid van deze vierpitter.
Het ziet er naar uit dat de Honda NSX er dan toch zal komen. De constructeur heeft een en ander zopas bevestigd en gaf meteen ook technische specificaties vrij. Deze nieuwe Japanse supercar zal een hybride aandrijflijn krijgen. Hij beschikt over een 3,5 liter grote bi-turbo V6 die 500 pk en 550 Nm levert. Verder komt er een 47 pk krachtige elektromotor die in de negentrapsautomaat wordt geïntegreerd. Beide voorwielen hebben eveneens recht op een elektromotor van 36 pk per wiel. Het systeemvermogen bedraagt 580 pk en het systeemkoppel is goed voor 644 Nm. Er worden vijf rijmodi voorzien waarbij de demping, de stuurbekrachtiging en de reactietijd van het gaspedaal en de versnellingsbak worden beïnvloed. De wagen spurt in 3 seconden naar 100 km/u en haalt een top van 307 km/u, ondanks de aanzienlijke massa van 1.725 kg. De gebruikte technologie weegt immers stevig door.